perjantai 28. marraskuuta 2014

Slush2014, pölyn laskeuduttua



Slush 2014 saatiin päätökseen. Palautteet on annettu, yhteystiedot kasattu siisteiksi pinoiksi ja syötetty tietokantaan. Seuraavat stepit sovittu palaverien pohjalta. Huhhuh, olihan reissu.

Työ jatkuu tapahtuman jälkeen jos mahdollista vieläkin positiivisemmissa merkeissä kuin ennen Slushia.

Mutta mikä on Slush?

Slush on kaksipäiväinen, Pohjois-Euroopan isoin tapahtuma jossa uusien ja kasvavien yritysten omistajat ja edustajat tapaavat sijoittajia, lehdistön edustajia sekä luonnollisesti toisiaan. Tänä vuonna Slush oli isompi kuin koskaan. Yhteensä osanottajia tapahtumalla oli yli 13.000 79 eri maasta. Kasvua edellisvuoteen oli lähes tuplat.

Yksi iso osa tapahtumaa oli 300 näytteilleasettajaa. Näytteilleasettajat valitsi arvovaltainen raati. Näyttelytilan sai 10% hakijoista. Yhtenä yrityksenä Cozify.

Myyntipuhe-kilpailuun ilmoittautui 900 yritystä joista lavalle pääsi 100. Kilpailun voittaneelle tarjottiin palkinnoksi 500.000 euron sijoituspääoma. Kilpailun voitti tänä vuonna Enbrite.ly. Onnittelut voittajalle!

Mitä tapahtumasta jäi mieleen?

Slush 2014 oli ensimmäinen iso julkinen esiintymisemme. Teimme valtavan työn tätä silmällä pitäen. Materiaalit, esittelytilan ulkoasu, demon viimeistely ja viestin kirkastaminen veivät paljon aikaa. Kun asiat tehdään kunnolla ja valmistelut on mietitty loppuun asti, näkyy se kaikessa myös paikanpäällä.

Tiistai oli varsinainen messupäivä. Meillä oli pieni neljän neliön tila, johon mahdutimme kaikki tarvittavat pöydät ja telineet, tuotteemme demon sekä kolme esittelijää. Tunnelma oli suoraan sanottuna tiivis.

Kiinnostus ylitti hurjimmatkin kuvitelmat. Esittelimme tuotettamme ja vaihdoimme ajatuksia valtavalle määrälle eri maista ja taustoista tuleville kiinnostaville ihmisille. Oli upeaa huomata, että tuotteeseemme löytyy todellista kiinnostusta. Monet sanoivat tulleensa tapaamaan ja keskustelemaan meidän kanssa varta vasten.


Kimmo ja Antti ehtivät käydä antamassa omat näytteet myyntipuheiden osalta ja tapaamassa potentiaalisia yhteistyökumppaneita kahdenkeskisissä tapaamisissa. Näiden myötä solmimme arvokkaita kontakteija potentiaalisten sijoittajien ja yhteistyökumppanien kanssa. Ja saimme hieman näkyvyyttä myös median puolella. Ei vielä valtamedian haastatteluita, mutta kyllä sekin aika vielä koittaa. Kärsivällisyys palkitaan.

Käy vilkaisemassa mitä mobiili.fi meistä kirjoitti www.mobiili.fi

Tai kuuntele esittely kohdasta 01:01:01 eteenpäin:
Techxpatspodcast.com

Päivästä jäi todella upea tunne.

Keskiviikkona oli aikaa vilkaista muiden yritysten tuotteita ja palveluita, kuunnella esityksiä ja tavata kumppaneita. Harvoin pääsee todistamaan niin positiivista ilmapiiriä ja myönteistä suhtautumista asioihin. Vierailijat olivat hyvällä tuulella. Ja puitteet olivat huikeat. Tuotanto ylitti Suomessa järjestettyjen vuoden 2007 euroviisujen tason. Ja se näkyi.

Yrityksiä oli paikalla hyvin erilaisilla lähtökohdilla. Peliteollisuutta edustivat mm. Gajatri Studios, Astronout ja Arcticplay Studios. Vihreiden arvojen näkökulmasta palveluita ja tuotteita tarjosivat Enevo ja Soil Scout. Ohjelmisto- ja palvelupuolella edustivat  CosmEthics ja Codementor. IoT:n maailmaa olivat esittelemässä Biisafe, Nimble, Optiwatti ja Haltian.

Osa tapahtumaa olivat huippupuhujat. Ilkka Paananen, Jorma Ollila, Esa-Pekka Salonen, Tiina Zilliacus, Marko Ahtisaari ja Mikko Hyppönen innostivat sekä antoivat ajattelemisen aihetta. Puhumattakaan lukuisista ulkomaisista vierailijoista.

Ja jälleen sekä Kimmo että Antti olivat kumpikin omilla tahoillaan esittelemässä meidän palveluamme isolla tunteella ja täydellä sydämellä.

Slush on kasvanut tapahtumana vähintään teini-ikään. Yleisömäärä on huikea ja alkaa vetämään vertoja mm. DigiExpolle. Tapahtuma, joka viidessä vuodessa kasvaa 200 kävijästä 13.000 kävijään on saavutus, jollaiseen harva yltää.

Kasvaako tapahtuma ulos omista raameistaan? Sen näyttää tulevaisuus. Tällaisena kokoonpanona tapahtuma on todella hyödyllinen kaltaisillemme yrityksille. Ensi vuonna olemme varmasti mukana. Suosittelemme tapahtumaa kaikille ja toivomme tänä vuonna osallistuneille yrityksille menestystä ja pitkää ikää.

Voit käydä lukemassa lisää tapahtumasta osoitteesta www.slush.org. Me laskeudumme takaisin maan pinnalle ja jatkamme taivallusta kohti omaa unelmaamme. Tuotteemme julkaisupäivä on kulman takana ja paljon on vielä tehtävää ennen H hetkeä.

Ps. Seuraavan pilotti-ryhmän valinta lähestyy. Valitsemme Pilotit ennakkovaraajien joukosta. Käy tekemässä ennakkovaraus osoitteessa www.cozify.fi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti